Spectacolul „Barbă Albastră”, producție a Teatrului „Stela Popescu”, adaptare după Max Frisch, în regia lui Alexander Hausvater, va avea premiera pe 19 ianuarie, la ora 19.30, la Sala Mică a Palatul Naţional al Copiilor.
În rolul principal spectatorii îl vor vedea pe Marius Stănescu, alături de care vor juca Adrian Ciobanu, Ada Navrot, Crina Matei, Irina Cărămizaru, Cătălin Frăsinescu, Ana Maria Ivan, Cristian Neacșu, Sorin Aurel Sandu, Silvia Maurițiu, Alin Potop, Alexandra Dogaru, Andrei Dogaru, Cristina Marin Neagu.
Scenografia este realizată de Adina Mastalier, iar sound designul de Tibor Cari și Lucian Moga, iar video designul de Constantin Șimon. Coregrafia este semnată de Florin Fieroiu.
Legenda cavalerului Barbă albastră versus straniul destin al doctorului Schaad. Un om, din epoca modernă, dar care poartă în suflet o poveste cu rădăcini în lumea lui Charles Perrault, intră într-un bar de biliard. Experiența închisorii este recentă și tulburătoare, crima de care este acuzat este teribilă. Două povești suprapuse creează un univers magic și plin de suspans, într-un spectacol de teatru, muzică, mișcare, dans și pantomimă. Totul pare un joc de biliard, un joc al eliminării și al singurătății. Jucătorul principal este veșnic îndrăgostit și totuși incapabil să lege o relație profundă cu cineva. O enigmă, în spatele căreia descoperim necesitatea omului de a iubi și de a fi iubit. În centrul enigmei este FEMEIA, cea care dărâmă barierele lumii fizice prin intuiție și forță interioară în căutarea… adevărului.
„Dr. Schaad e un om de succes binecunoscut ca doctor și admirat pentru acțiunile sale filantropice, generozitatea și cultura sa. Dr. Schaad e pasionat de jocul de biliard dar preferă să joace singur, fără partener, bazându-se mai curând pe întâmplare decât pe un joc planificat. Căsătorit de șapte ori, e acuzat de moartea celei de a șaptea soții, Rozalinde. Într-o noapte ploioasă Dr. Schaad intră într-un bar de biliard ca să se joace cu bilele colorate dar mai ales cu instanțe și circumstanțe ale relației lui cu Rozalinde. Bilele sunt eliminate una după alta exact ca mărturiile și evidența vinovăției. Romanul lui Max Frisch m-a atras dintotdeauna pentru căutarea identității și al conștiinței la sfârșitul secolului 20. Într-o societate mecanizată plină de automatisme omul devine un simplu obiect pasiv în mâinile unei autorități invizibile care decide nu numai asupra vinovăției dar și asupra capacității de a iubi. În căutarea succesului, confortului, faimei, puterii, omul modern își pierde capacitatea firească de a iubi și de a-și exprima lumea lui interioară”, a explicat Alexander Hausvater.