Numărul 12 al ediției tipărite a revistei „Amfiteatru” continuă analiza evenimentelor culturale desfășurate în perioada crizei COVID-19, într-un moment dificil, cu schimbări multiple.
În prim-plan, Alina Nelega, unul dintre cel mai importanți dramaturgi români de astăzi, vorbește despre formele artistice generate de pandemie, despre creația contemporană și despre evoluția pe care o parcurge dramaturgia autohtonă. De asemenea, pornind de la cel mai recent roman al său, autoarea invită la reflecție asupra teatrului comunist, asupra prezentului și asupra viitorului.
Sarah Kane, unul dintre cele mai cunoscute nume ale dramaturgiei contemporane, face obiectul unui portret ce îi trece în revistă opera în relație cu biografia. Creatorul Mikhail Baryshnikov, artist important al ultimelor decenii, este și el în prim-plan.
Printre creațiile teatrale recente analizate în acest număr regăsim: „Maternal” de Alexandra Badea, regia Radu Nica, Teatrul Național „Radu Stanca” din Sibiu – platforma digitală, „M de la Murphy”, concept Andrea Gavriliu, Teatrul Național din București, „Iona” de Marin Sorescu, coordonare tehnică Victor Ioan Frunză, Teatrul Dramaturgilor Români sau „Cabaretul cuvintelor” de Matei Vișniec, regia Alexandru Nagy, Teatrul „Al. Davila” Pitești”. Gala Tânărului Actor HOP, ediția 2020, desfășurată în luna septembrie, face obiectul unei analize incluse în prezentul număr.