Numărul 14 al ediției tipărite a revistei „Amfiteatru” le propune cititorilor o gamă variată de articole din sfera artele spectacolului. Așezat sub semnul nevoii de teatru într-un moment în care restricțiile impuse de criza sanitară interzic în continuare activitatea cu public, noul număr trage un semnal de alarmă: așa cum, în Belgia, cartea a fost categorizată „bun esențial” în timpul pandemiei COVID-19, teatrul trebuie să devină „bun esențial”, atunci când revenirea va fi posibilă.
În prim-plan, dialogul cu tânărul actor Rareș Andrici spre prezent și spre lumea unui creator conștient că valoarea vine și din dorința permanentă de autodepășire. Cât despre arta actorului departe de public, ea, spune Rareș Andrici, devine altceva
Printre spectacolele analizate luna aceasta în paginile reviste se numără: „Tragedia omului”, regia Silviu Purcărete (Teatrul Maghiar de Stat „Csiki Gergely” din Timișoara), „(In)corect”, regia Leta Popescu (Reactor de Creație și Experiment Cluj-Napoca), „Tinerețe fără bătrânețe – povestiri din diaspora”, concept și regia Aristița Albăcan (Asociația Green Hours) și „WASTELANDS2020” de Catinca Drăgănescu și Ioana Petre (IDEA 77 și Centrul de Teatru Educațional Replika).
Dintre evenimentele recente reflectate, amintim și apariția volumului „Nu sunt eu”, semnat de Maia Morgenstern.
Rubrica „Spectacole de care mi-e dor” oferă o rememorare a unei creații de acum câțiva ani: „O noapte furtunoasă” de I.L. Caragiale, în direcția de scenă a lui Victor Ioan Frunză și scenografia Adrianei Grand, la Centrul Cultural European pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu”.
De asemenea, cititorii vor descoperi în paginile revistei un dialog cu actorul Vladimir Găitan, care s-a stins din viață în urmă cu puțin timp.