Trecutul ascunde întotdeauna ceva. Nu-l cunoaștem niciodată până la capăt. În el trebuie să cotrobăi mereu, ca într-un sertar, și găsești lucruri pe care le știi și lucruri necunoscute. Într-o lume prea grăbită, „A fost odată” este o întoarcere de o clipă, undeva, cândva…
Veneția, 1958. Jeanne Moreau pozează într-o cămașă brodată, așezată pe un scaun. Chic-ul franțuzesc nu a fost niciodată mai chic.Actriță care s-a lăsat dusă de Noul Val din cinemaul francez, tânăra care a sedus cele mai pretențioase case de modă a făcut din nonșalanță un ingredient esențial al stilului. Elegantă, jucăușă, cameleonică, va rămâne în istoria filmului și în istoria stilului.
În 1958, când o vedem privind nepăsătoare în această fotografie, actrița care și-a început cariera la Comedia Franceză atrage atenția odată cu rolul din „Ascensor spre eșafod”, regizat de Louis Malle, iar peste câțiva ani cucerește pe toată lumea personajul ei din „Jules et Jim”, filmul celebru al lui François Truffaut. Icon al anilor ’60, Jeanne Moreau va lăsa în urmă creații remarcabile, va câștiga premii importante și va trăi în Parisul natal până la sfârșitul vieții, pe care și-o va împărți cu spiritele nonconformiste ale vremurilor, printre care Jean Genet, Jean Cocteau, Louis Malle sau Marguerite Duras.