Special

Întâlnirea cu modelele de care avem nevoie

Ne-am obişnuit cu veştile proaste. Ne sare inima din piept prea des. Când sună telefonul sau primim un mesaj parcă ne pregătim pentru ce e mai rău. Ştirile ne sunt bau-bau şi subiectele de discuţie mai sumbre decât basmele lui Hans Christian Andersen. Am devenit o lume de fetiţe cu...

Avignon 2021: utopii, distopii și apocalipse

E o certitudine că anul acesta festivalul va avea loc, i-a asigurat pe oamenii de teatru Roselyne Bachelot, ministrul Culturii din Franța, chiar înainte de a se îmbolnăvi de Covid-19 la începutul lunii, când artiștii, din ce în ce mai îngrijorați și mai furioși, ocupau teatrele, cerând măsuri concrete pentru...

Must de desprimăvărare

Teascul ăsta al lui Bruno Di Maio, din care curge sângele istoriei spumegând mai ceva decât pocalul eminescian, mi-aduce aminte nu știu de ce de „fortul” imaginat la Piatra Neamț de Cosmin Ardeleanu pentru „Avarul” lui Cristi Juncu, avându-l titular pe Corneliu-Dan Borcia – ursuz de să-l pui la rană...

Thomas Ostermeier și dictatura fricii

Trăim o perioadă dominată de frică. Sigur, un alt fel de frică decât cea despre care vorbea în urmă cu câțiva ani regizorul Thomas Ostermeier la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, dar în esență multe dintre problemele enunțate de el, unul dintre cei mai importanți regizori ai momentului,...

„Acompaniatorul” în gros-plan. Exerciții de admirație

Declarându-se, în spiritul romanului „Acompaniatoarea” al Ninei Berberova, un însoțitor al artiștilor de decenii întregi, de la Jerzy Grotowski, Peter Brook sau Patrice Chéreau la Andrei Șerban și Gábor Tompa, criticul de teatru și scriitorul George Banu a devenit recent protagonistul unei inițiative editoriale rare, care se constituie într-un exercițiu...

Copyright 2020 © Site-ul este proprietatea Centrului Cultural Lumina | Politica de confidentialitate | Politica GDPR